..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Choroby

W czasie zwiedzania wyspy Vvardendell wasza postać może się natknąć na chorą osobę, co może spowodować zarażenie się nią. Dzielą się one na trzy kategorie: zwykłe choroby, śmiertelne zarazy i choroby specjalne, czyli tak zwane spaczenia. Dzięki kultowi Tamriel, który udostępnił swoje ołtarze, będziesz mógł część z nich wyleczyć. Oczywiście nie za darmo. Dla obcego cena wynosi 25 smoków, dla nowego członka kultu cena spada do 10 smoków, a członkowie o wyższej randze mogą leczyć się za darmo. Najlepszym jednak sposobem na to by nie mieć choroby jest po prostu unikanie zarażonych osób.

Zwykłe Choroby

Nie są to choroby śmiertelne, jednak znacznie osłabiają postać, dlatego dobrze jest ją uleczyć w kaplicy lub świątyni, bądź też odpowiednią miksturą. Uleczenie się jest ważne też dlatego, że inni mieszkańcy będą mniej skorzy do rozmowy z waszą postacią.

Skamienica

Opis: Jest to bardzo groźna choroba, która powoduje, że postaci, która ją złapie będzie się znacznie wolniej i słabiej poruszała, co spowodowane jest obrzękami i rakiem mobilności stawów. Chorobą tą można się zarazić od Guara i Ciemnego Alita.
Nosiciele: Guar i Ciemny Alit
Efekty: Obniżenie Zwinności o 10 do 40

Palenica

Opis: Jest to niezbyt groźna choroba, która powoduje, że zmniejsza się zwinność i szybkość postaci. Jednym z objawów są stany zapalne stawów. Chorobą tą najłatwiej zarazić się jest od Ognistego Skrzekacza.
Nosiciele: Chory Skrzekacz
Efekty: Obniżenie Zwinności 10, obniżenie Szybkości 10

Tępica

Opis: Jest to choroba, która sprawia, że postać ma problemy z pamięcią i koncentracją. Najłatwiej można się nią zarazić od szczura.
Nosiciele: Chory Szczur
Efekty: Obniżenie Zwinności o 10 do 40

Dreszcze

Opis: Jest to bardzo groźna choroba, która wpływa zarówno na umysł postaci, jak i na jej zdolność poruszania się. Najczęstszymi objawami są dekoncentracja i dezorientacja. Możecie się nią zarazić poprzez kontakt z truposzem, szkieletem, potężniejszym truposzem, a także Kościejem.
Nosiciele: Mroczny elf Fedris Tharen (Wejście do jaskini Koal)
Efekty: Obniżenie Inteligencji o 10 do 30, obniżenie Zwinności o 10 do 30, obniżenie Siły Woli o 10 do 30

Wężowe Szaleństwo

Opis: Kolejna bardzo groźna choroba, która wpływa na umysł, zachowanie, a także wygląd postaci. Głównymi objawami są halucynacje, a także zmiany skóry, która wygląda jakby pokrywały ją łuski węża. Najłatwiej można się nią zarazić od samca lub samicy netach.
Nosiciele: Brak informacji
Efekty: Obniżenie Inteligencji o 10, obniżenie Osobowości o 10, obniżenie Siły Woli o 10

Zarodnica

Opis: Jest to poważna choroba wywołująca zmianę zachowania postaci. Najważniejszymi objawami są agresywność i szybkie denerwowanie się. Można się nią zarazić między innymi od Zębacza.
Nosiciele: Redguard Din (Zachodnia Wyrwa), leśny elf Thoronor (Wyspy Askadyjskie)
Efekty: Obniżenie Osobowości o 10 do 20

Mgielnica

Opis: Jest to poważna choroba, która utrudnia postaci poruszanie się. Głównymi objawami są tiki nerwowe i nagłe skurcze mięśni. Można się nią zarazić między innymi od ogara.
Nosiciele: Brak informacji
Efekty: Obniżenie Szybkości o 10 do 30

Rdzawica

Opis: Jedna z lżejszych chorób, która wpływa na zachowanie postaci, a także jej zdolność poruszania się. Do głównych objawów zaliczają się wysypka i gwałtowne skurcze mięśni. Można się nią zarazić między innymi od szczura kanałowego.
Nosiciele: Szczur kanałowy
Efekty: Obniżenie Osobowości o 10, obniżenie Szybkości o 10

Opadnica

Opis: Jest to dosyć poważna choroba, która znacznie zmniejsza siłę postaci. Jednym z objawów jest osłabienie mieśni. Najłatwiej zarazić się nią można od wszystkich form kwama.
Nosiciele: Wszystkie formy kwama
Efekty: Brak informacji

Ataksja

Opis: Jest to jedna ze słabszych chorób, która powoduje obniżenie siły i zwinności postaci. Do głównych objawów należą ból i sztywność mięśni. Można się nią zarazić od Zębacza.
Nosiciele: Chory Alit, Niedźwiedź Grizzly
Efekty: Obniżenie Siły o 10, obniżenie Zwinności o 10

Słabica

Opis: Jest to niezbyt poważna choroba, która sprawia, że maleje siła i wytrzymałość postaci. Jednym z objawów są problemy z oddychaniem. Można się nią zarazić od Dreugha.
Nosiciele: Dreugh
Efekty: Brak informacji

Bagienna Gorączka

Opis: Jest to dosyć poważna choroba, która sprawia, że maleje siła i wytrzymałość postaci, a także zmienia się jej zachowanie. Do głównych objawów zaliczyć można podwyższoną temperaturę i delirium. Najłatwiej można się nią zarazić od kraba błotnego.
Nosiciele: Chory krab błotny, redguard Lette (Tel Mora)
Efekty: Obniżenie Siły o 10 do 20, obniżenie Wytrzymałości o 10 do 20

Trzęsawka

Opis: Jest to poważna choroba, która powoduje spadek siły, wytrzymałości i szybkości postaci. Objawami są ciągłe zmęczenie, a także niekontrolowane wstrząsy. Można się nią zarazić od ognistego skarabeusza.
Nosiciele: Skarabeusz, Chory Skarabeusz
Efekty: Obniżenie Siły o 10, obniżenie Wytrzymałości o 10, obniżenie Szybkości o 10

Zgnilec

Opis: Jest to dosyć łagodna choroba, która powoduje spadek siły i zmianę zachowania postaci. Jednym z objawów jest bezsenność. Najłatwiej można się nią zarazić od truposza, szkieletu, potężniejszego truposza i kościeja.
Nosiciele: Truposz, Potężniejszy truposz, Król Robaków, Upiór Sul-Senipula
Efekty: Obniżenie Siły o 10, obniżenie Osobowości o 10

Żółty Puchlak

Opis: Jest to dosyć łagodna choroba, która sprawia, że maleje siła i szybkość postaci. Jednym z głównych objawów są podobne do blizn, obrzęki. Można się nią zarazić od najmniejszych odmian kagouti.
Nosiciele: Chore Kagouti, Chory Wilk
Efekty: Obniżenie Siły o 10, obniżenie Szybkości o 10

Trzęsica

Opis: Jest to raczej łagodna choroba, która powoduje, że maleje spryt, siła woli i zwinność postaci. Głównym objawem są gwałtowne skurcze mięśni. Najłatwiej można się nią zarazić od ogara.
Nosiciele: Ogar
Efekty: Obniżenie Zwinności o 10, obniżenie Sily Woli o 10

Więdnięcie

Opis: Brak informacji
Nosiciele: Mroczny elf Śniący (spotykani na całym Vvardenfell)
Efekty: Obniżenie Siły o 10, obniżenie Wytrzymałości o 10

Umęczenie

Opis: Brak informacji
Nosiciele: Chory Robotnik Kwama, Chory Pędrak, mroczny elf Assantus Hansar (Upiorna Brama)
Efekty: Obniżenie Siły o 10 do 30

Sztywnica

Opis: Brak informacji
Nosiciele: Nord Hisin z Głebin (Zachodnia Wyrwa)
Efekty: Paraliż

Szkarłatna Plaga

Opis: Brak informacji
Nosiciele: Zainfekowany Szczur, khajiit Shunari Eye-Fly (podziemia Wielkiej Świątyni), mroczny elf Athelyn Malas (dziedziniec świątyni w Twierdzy Smutku)
Efekty: Obniżenie Kondycji o 100 (stałe), obniżenie Akrobatyki o 10 do 20, obniżenie Atletyki o 10 do 20, obniżenie Siły o 10, obniżenie Wytrzymałości o 10

Bezkościec

Opis: Brak informacji
Nosiciele: Chory Durzog
Efekty: Obniżenie Kondycji 3 (stałe)

Śmiertelne Zarazy

Te choroby już są w stanie uśmiercić waszą postać. Po zarażeniu jak najszybciej trzeba się wyleczyć, miksturą, bądź lekiem. Poza zarażonymi istotami, których jest bardzo dużo, można je złapać w czasie pobytu w okolicach Czerwonej Góry.

Spopielec

Opis: Jest to bardzo groźna choroba, która sprawia, że maleje inteligencja i siła woli. W najgorszym przypadku kończy się ona śmiercią. Najłatwiej można się nią zarazić od różnych bestii, a także od wielu innych nosicieli.
Nosiciele: Popielny Ghul, Popielny Niewolnik, Zarażony Skarabeusz, Lunatyk, Dagoth Aladus, Dagoth Baler (Mamaea - sanktuarium Czarnej Nadziei), Dagoth Daynil (Kogoruhn - Tchnienie Charmy), Dagoth Delnus (Kogoruhn - sala Phisto), Dagoth Drals (Dagoth Ur - obszar wewnętrzny), Dagoth Draven (kaplica Subdun), Dagoth Elam (Kogoruhn - Krwawiące Serce), Dagoth Fals (Tureynulal - Oko Duggana), Dagoth Fervas (Kogoruhn - Tchnienie Charmy), Dagoth Fovon (kaplica Hassour), Dagoth Galmis (Tureynulal - Oko Thoma Wye), Dagoth Gares (jaskinia Ilunibi), Dagoth Girer (Kogoruhn - kopuła Wigilii Pollocka), Dagoth Ienas (Dagoth Ur - obszar zewnętrzny), Dagoth Mendras (Endusal - pracownia Kagrenaka), Dagoth Mulis, Dagoth Muthes (Dagoth Ur - dolny obszar), Dagoth Nilor (Vemynal - zewnętrzna forteca), Dagoth Ralas (Kogoruhn - Akwedukt Nabitha), Dagoth Soler (Vemynal - Sala Obrotów), Dagoth Velos
Efekty: Obniżenie Inteligencji o 20 do 40, obniżenie Siły Woli o 20 do 40

Czarne Serce

Opis: Jest to bardzo groźna choroba, która sprawia, że maleje siła i wytrzymałość postaci. Najłatwiej można się nią zarazić od Alita, Szczura, Ogara i Szczura Łownego.
Nosiciele: Zarażony Alit, Spaczony, Zarażony Szczur, Zarażony Ogar, Zarażony Szczur Łowny, Lunatyk, Ettienne (z Glenmoril)
Efekty: Obniżenie Siły o 20 do 40, obniżenie Wytrzymałości o 20 do 40

Zwąglik

Opis: Zwąglik to wyjątkowo poważna śmiertelna zaraza, na skutek której spada zręczność i mobilność chorego. Jej zarazki roznoszą istoty chore na śmiertelne spaczenie i inne zarażone potwory.
Nosiciele: Zarażone Kagouti, Lunatyk, Wojownicy Kwama (tylko z kopalni jaj Shurdan-Raplay)
Efekty: Obniżenie Zwinności o 20 do 40, obniżenie Szybkości o 20 do 40

Popielica

Opis: Kolejna bardzo groźna choroba, która zmienia zachowanie zarażonej postaci. Najłatwiej jest ją złapać od Kwama.
Nosiciele: Zarażony Skrzekacz, Zwiadowca Kwama, Zarażony Wojownik Kwama, Zarażony Robotnik Kwama, Zarażony Pędrak, Lunatyk, Królowa Kwama (z kopalni Abaesen-Pulu, Ahanibi-Malmus, Akimaes-Ilanipu, Eluba-Addon, Eretammus-Sennammu, Gnisis, Hairat-Vassamsi, Madas-Zebba, Maesa-Shammus, Matus-Akin, Mudan-Mul, Panabanit-Nimawia, Sarimisun-Assa, Shurdan-Raplay, Sinamusa, Zalkin-Sul), ork Bulfim gra-Shugarz (kaplica Maelkashishi)
Efekty: Obniżenie Osobowości o 20 do 40

Choroby Specjalne

Spaczenie

Opis: Niezwykle groźna choroba, która nie dość że znacznie osłabia organizm, to jeszcze jest śmiertelna i nieuleczalna. Jej rozwój może być bardzo wolny, lecz czasem, po kilku dniach następuje śmierć. Najłatwiej można się nią zarazić od bestii znajdujących się wewnątrz Upiornej Bariery.
Nosiciele: Dagoth Gares (jaskinia Ilunibi), mroczna elfka Tanusea Veloth (Vivek - Arena)
Efekty: Obniżenie Inteligencji o 1, obniżenie Siły Woli o 1, obniżenie Osobowości o 1, obniżenie Szybkości o 1, obniżenie Siły o 1, obniżenie Wytrzymałości o 1, Spaczenie
(z czasem spaczenie coraz bardziej osłabia organizm, a efekty są coraz mocniejsze)

Światłowstręt

Opis: Groźna choroba, która powoduje, że zarażona postać boi się jakiegokolwiek światła, które je osłabia. Jest to choroba, na którą cierpią wampiry i to od nich możemy się nimi zarazić.
Nosiciele: brak informacji (zarazić nas może każdy wampir)
Efekty: Przywrócenie kondycji o 1 (stałe)

Łubinowa Ropa

Opis: Brak informacji
Nosiciele: Wędrowny lunatyk, Oszalały Wędrowiec, Bełkocący lunatyk, Wędrowny przygłup, Rozkojarzodny lunatyk, Wędrowny lunatyk
Efekty: Obniżenie kondycji o 1 (stałe)

Podatność na Żądzę Krwi

Opis: Jest to choroba, na którą cierpią wilkołaki i to od nich możemy się nią zarazić.
Nosiciele: Brak informacji (prawdopodobnie głodne wilkołaki)
Efekty: Obniżenie zdrowia o 1 (stałe), obniżenie kondycji o 2 (stałe)


Boromir.



© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Kody do Morro...
   Zbroje
   Trenerzy
   Kody do Obliv...
   Zadania wątku...
   Niezbędnik ło...
   Deadryczne ru...
   Zadania w Gil...
   Zadania w Gil...
   Miasta

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.016813 sek. pg: